Kjøpsbetingelser

1. Innledning

Disse salgsbetingelsene gjelder for kjøp av tjenester (inkludert booking av badstue) via www.sydsauna.no. Vilkårene bygger på Forbrukertilsynets anbefalinger og er utformet i tråd med gjeldende lover, inkludert forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, ehandelsloven og personopplysningsloven (GDPR). Forbrukeren har ufravikelige rettigheter etter lov. Disse vilkårene begrenser ikke disse rettighetene.

2. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, informasjon gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved motstrid går særskilt avtalte vilkår foran så lenge dette ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

3. Partene

Selger er KK Sauna AS.
Kjøper er den personen som foretar bestillingen og bruker tjenesten.

4. Pris

Alle priser er i NOK og inkluderer alle avgifter. Kjøper belastes ikke for tilleggskostnader som ikke er opplyst før kjøp.

5. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende når kjøper har fullført bestillingen. Avtalen er ikke bindende dersom det foreligger en åpenbar skrive- eller systemfeil som kjøperen forstod eller burde ha forstått.

6. Betaling

Betaling kan gjøres med bank-/kredittkort eller Vipps. Kort kan reserveres ved bestilling, og blir belastet samme dag. Ved betaling med Vipps belastes beløpet umiddelbart.

7. Levering av tjenesten

Tjenesten anses levert når kjøper tar badstuen i bruk på det bestilte tidspunktet. Risikoen for tjenesten går over på kjøper ved levering.

8. Angrerett og endring av booking

Angrerett gjelder ikke for tidsbestemte tjenester i henhold til angrerettloven § 19. KK Sauna AS tilbyr likevel fleksibilitet:
– Booking kan endres inntil 72 timer før opprinnelig starttid
– Ingen refusjon
– Booking kan flyttes opptil 12 måneder frem i tid
Endringer må meldes skriftlig via e-post eller gjennom bestillingssystemet.

9. Forsinkelse eller manglende levering

Dersom tjenesten ikke leveres som avtalt og dette ikke skyldes kjøperen, kan kjøper kreve oppfyllelse, prisavslag, heving, eller erstatning. Krav bør sendes skriftlig.

10. Mangel ved tjenesten

Kjøper må reklamere innen rimelig tid og senest innen 2 måneder etter at mangelen ble eller burde blitt oppdaget. Ved mangel kan kjøper kreve retting, omlevering (ny booking), prisavslag, heving eller erstatning. Retting eller omlevering skal skje innen rimelig tid og uten kostnad for kjøper.

11. Kjøperens mislighold

KK Sauna AS kan heve avtalen ved vesentlig mislighold, som manglende betaling eller brudd på sikkerhets- og ordensregler. Ved forsinket betaling kan det påløpe renter etter forsinkelsesrenteloven og inkassokostnader etter inkassoloven.

12. Garanti

Eventuelle garantier kommer i tillegg til kjøperens lovfestede rettigheter.

13. Personopplysninger

KK Sauna AS er behandlingsansvarlig. Vi lagrer kun nødvendige personopplysninger for å gjennomføre bestillingen, yte kundeservice og drifte booking- og betalingssystemer. Opplysningene deles kun med tredjeparter når det er nødvendig for å levere tjenesten, eller når lov krever det.

14. Konfliktløsning

Klager skal rettes skriftlig til KK Sauna AS. Partene skal forsøke å løse tvisten i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøper kontakte Forbrukertilsynet (telefon 23 400 600). Forbrukere i EU/EØS kan også bruke EUs klageportal: http://ec.europa.eu/odr.

Lenker

HjemRetningslinjerKjøpsbetingelser

Kontakt oss

post@sydsauna.no

Org.nr 936 551 130


KK Sauna AS

© 2025 KK Sauna AS

Visa logoMastercard logo